31 Ekim 2009 Cumartesi

“Nalan GÜLER ve Kaatı Sanatı”

Uzun süredir planladığım fakat bir türlü vakit bulup yazamadığım bir paylaşımla sizlere merhaba demek istiyorum.

Hayatımızdaki kimi aksaklıklar bazen yapmayı planladığımız bir çok işe taş koyuyor. Bulduğumuz ilk fırsatta ise bunu yerine getirerek hafiflemek, duyulan en büyük haz haline dönüşüyor… Ben de bu keyfi şu an itibariyle yaşamaya başlayanlardanım.
Lafı çok uzatmadan o anlamlı soruyu sormak istiyorum size “Kaatı Sanatını Duydunuz mu?”



"Nalan GÜLER imzalı bir çalışma"

14. yüzyıldan bu yana yapılan geleneksel tasvir ve süsleme sanatlarımızdan olan Kaatı Sanatı, kağıt oymacılığı olarak ta tanımlanıyor. Kaatı sanatı bir sabır işidir. Hünerli ellerden nasibini alırsa eğer adına yaraşır bir hale bürünür. Hele ebru sanatıyla da birleşti mi bakmaya doyamazsınız… Detayları ve nasıl icra edildiğine dair en teşekküllüsünden bir tavsiyem olacak size…
İlk adım olarak, bu yolda büyük emek veren ve yaptıkları ile duyarlılığını, kişiliğindeki zarafetini olduğu gibi eserlerine aktaran birinin varlığından haberdar olarak başlayabilirsiniz; “Nalan GÜLER ve Kaatı Sanatı”


"Nalan GÜLER imzalı bir başka çalışma"

Günümüzde ona sahiplenen kimsesi yok gibi görünse de, Kaatı Sanatının çok güçlü bir koruyucusu var. Ellerindeki hünerle kağıda hayat veren, onu iki boyutlu bir düzlemden çekip, üçüncü boyutun en anlamlı haline dönüştüren Nalan GÜLER’i, daha doğrusu Nalan Ustası var…
Peki Nalan GÜLER kimdir?
Bu sanat bir çok zümre tarafından öyle yada böyle bir şekilde yaşatılmaya çalışılıyor olsa da yapacağınız en basit arama moturu taramasında karşınıza ilk çıkacak isimdir Nalan GÜLER… En büyük mücadelesi Kaatı Sanatının varlığından birilerini haberdar etmektir. Karşılıksız-çıkarsız, bıkmadan-usanmadan anlatır durur onu! Aslında sadece onu tanımanız bile yeter; onun hayatındaki her şeyi sevmeye… Naif kişiliği, cömert duruşu ve nezaketi, size ona dair her şeyi sevdirir. Mesela onu tanıyanların bir Mahmut amcası vardır artık ve hepsi Ankara’yı hiç görmemiş olsa bile sever…

Yıllarca emek verdiği öğretmenlik mesleği onu daha da yüceltir. Kim bilir kaç nesil ona bugün ki varlığını borçlu? Sayısız… Güzel Türkiye’min her köşesinde izi var Nalan Öğretmenimin! Yetiştirdiği öğrencileri onu her daim var ediyor. Bir yakı gibi çoğaldıkça çoğalıyor varlığı. Öğretmenliği, kutsal yapanda bu değil mi?

Nalan GÜLER’i tanımak , yaptıklarına yakından tanık olmak istiyorsanız burayı ziyaret edebilirsiniz…


"Nalan GÜLER imzalı bambaşka bir çalışma"

13 yorum:

  1. nalan ablamı ben 10marifette keşfetmiştim harika demek az kalır yaptıklarına
    duruşu anlatması ne bileyim her yönüyle harika bir insan gerçi yüz yüze görme şansım olmadı ama bir gün oda olur inş

    YanıtlaSil
  2. aklımdan ''neden ismek'in kurs verdiği branşlar arasında kaat'ı yok acaba?''sorusu geçti.Böylece daha çok insan böyle güzelliklerle daha çabuk karşılaşma ve tanışma ayrıcalığına erişmiş olurdu..
    Nalan abla'ya sevgiler.Elleri,gözleri dert görmesin.

    YanıtlaSil
  3. Sevim, Nalan öğretmenimiz gerçektende özel bir insan. Onu sevmeyen yoktur herhalde diye düşünüyorum...
    :)

    YanıtlaSil
  4. nrhnmrl, bu konuda çok haklısınız. Fakat eğitim kurumlarının yaşadığı genel sorunların başında, bu ve buna benzer kursları verecek eğitimcileri bulamamaları geliyor. Ve işin daha da kötü tarafı şuki; ne yazık ki insanlarımız çok ilgisizler...

    YanıtlaSil
  5. Oğlum,canım,dilim tutuldu .
    Ben şimdi bunun altından nasıl kalkarım bana çizdiğin profili ya yeterince yaşatamazsam...
    Koltuklarım kabardı bir şişindim ki görmelere mahsus.
    Çok teşekkür ederim.
    Artık daha dikkatli olmam ve bu yazıdaki kişiliğe sahip olmam lazım.
    Sevimciğim, tanışırız birgün.Ben sanalı reelleştirmeye bayılırım.
    Nurhancığım,
    Kaatı konusunda artık İsmek,Belmek ve Halk Eğitimlerde öğretilmeye başlandı.İnşaallah daha çok kişi bu güzel sanatı öğrenir öğretir

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Methods merhaba; Nalan ablanın Kaatı eserlerini görmeniz için sizi Ankara'ya bekleriz diyerek başlıyorum.
    Biz 'dışarıdan' olana tebessümle bakarken 'kendi'mizden olanın farkını unutuyoruz. Kaatı sanatı da emek, sevgi, düş gücü ve çok büyük sabır isteyen unuttuklarımızdan :(
    Bu güzel anlatım için teşekkürler..

    Nalan abla; dikkat etmene gerek yok; sen zaten öylesin..

    YanıtlaSil
  7. Bu paylaşım gerçekten çok özel ve güzel olmuş...Methods'a ayrıca teşekkürler. Kaat'ı sanatını çengel bulmacalardan çıkan (kağıt katlama sanatı karşısına yazılan (kaat) ) olarak bilmekten öteye gidemiyorduk. Bunun örneklerini görmek gerçekten çok keyif verdi bana. Ebru sanatını 1 defaya mahsus üniversitede yapmış biri olarak çok zorlanmıştım.Kaatı ve Ebruyu birleştirmek iannılmaz zor olsa gerek.Ellerinize sağlık Nalan Öğretmenim...

    YanıtlaSil
  8. Nalan öğretmenim, sizi kısa süredir tanımama rağmen yakından takip edenlerdenim. Diyaloglarınız, paylaşımlarınız ve yaptıklarınız sizi anlatmaya yetiyorda artıyor... Ben bu anlatımımda hiç abartı görmüyorum. Hatta daha da fazlasını hakettiğiniz düşüncesindeyim... İyi ki varsınız :))

    YanıtlaSil
  9. Gülen Tezer Üstün, bu güzel yorumunuz ve katkınız için asıl ben size teşekkür ederim... Umarım bir gün yolum Ankara'ya düşerde Nalan Öğretmenimin çalışmalarını yakından görme şansını yakalamış kişilerden biri olurum. Bu nazik davetiniz için çok teşekkür ederim..

    Sahip olduklarımızın farkındalığından yoksun bir tavrımız var milletçek... Bize ait olanları yaşatma ve yaygınlaştırma konusunda hep eksik kalıyoruz. Bir ya da bir kaç kişinin çabası yetmiyor, yetmeyecekte.

    Kaatı Sanatının hünerli ellerde her daim yaşaması dileğiyle..

    YanıtlaSil
  10. DdM, yorumunuz ve bu güzel paylaşımınız için ben teşekkür ederim size...

    YanıtlaSil
  11. Nalan abla şimdi ismek'in sitesine baktım kat'ı yı gördüm ama herhangi bir bilgi yok aaaaaaaaa sadece Üsküdar'da varmış umarım bu taraflarada açarlar bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Çok büyük sabır ve kabiliyet isteyen harika bir sanat. Ben de Nalan abla sayesinde bu sanattan haberdar olan biri olarak, hem kişilik olarak hem de yetenek olarak çok beğendiğimi söylemek isterim.
    Siz de çok güzel bir yazı yazmışsınız, okumak ve bazı şeyleri hatırlamak zevkliydi teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Bizim Gibiler, bu paylaşıma destek olma nezaketini gösterdiğiniz için asıl ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Sen de dök içini...